אודות שיטת פשוט ללדת

מרכז פשוט ללדת פועל משנת 2010 בישראל.

המרכז עורך קורסים להכנה ללידה בשיטת פשוט ללדת (היפנוברת'ינג) בכל הארץ. חברות במרכז כ 80 מדריכות וכ 120 דולות מכל הארץ. דרך המרכז עברו בעשר שנות קיומו אלפי זוגות שהצליחו ליישם את התובנות שרכשו בקורס ולהביא את עצמם ואת התינוקות שלהם ללידות בריאות, קלות ומהירות.

לאחרונה המרכז עלה לכותרות לאחר שמייגן מרקל בחרה בשיטת היפנוברת'ינג כשיטה שלה להכנה ללידה.

אז מה גורם לאישה שיכולה לקבל את הטוב ביותר לבחור בהיפנוברת'ינג כהכנה ללידה שלה? או מה היא בעצם שיטת פשוט ללדת?

שיטת פשוט ללדת מגיעה משיטת היפנוברת'ינג ללידה. גישת היפנובת'ינג פותחה בארה"ב, בשנות ה-80 ע"י מארי מונגן, שהייתה היפנותרפיסטית, ושואבת הרבה מאוד ממשנתו של דר' דיק גרנטלי ריד, שספרו "לידה ללא פחד" יצא לאור כבר ב 1933. ממחקרים שערך דר' ריד הוא מצא כי הפחד האימתני עימו מגיעות נשים רבות ללידה משנה לחלוטין את האופן שבו הגוף שלהן מתנהל במהלך הלידה. הפחד מכווץ את כלי הדם וגורם לפחות דם להגיע לרחם, וכך מעכב את רצף ויעילות הצירים, (ברפואית קוראים לזה "חוסר התקדמות בלידה"), גורם לפחות דם להגיע אל התינוק, והמחסור הזה גורם לתינוק להרגיש פחות טוב במהלך הלידה (ברפואית קוראים לזה "ירידות דופק של התינוק"), בנוסף כל ההפרשות ההורמונליות שלה משתנות, במקום אוקסיטוצין-הורמון האהבה, היא תפריש הורמוני מתח מסוג אדרנלין ודומיו, ובמקום אנדורפין- משכך הכאבים העוצמתי והטבעי של הגוף, היא שוב תפריש הורמוני מתח, שמטרתם לאותת לגוף כי זה לא זמן בטוח כעת ללדת, והגוף ידחה את הלידה למועד מאוחר ובטוח יותר, ושוב נראה חוסר התקדמות בלידה, כאבים עזים וירידה בחיוניות של התינוק/ת.

אפשר לדבר רבות על המקור לפחד הגדול של נשים מפני לידה, ההבטחה התנכ"ית, ההשתלטות הרפואית על תחום הלידה, אבל לא ניתן להתווכח עם העובדה שנשים ילדו ותינוקות נולדו מאז ומתמיד. ומפה מגיעה האמונה החזקה שלנו כי גוף האישה חייב לדעת ללדת וגוף התינוק חייב לדעת להיוולד, אחרת לא היינו מגיעים עד הלום. ועוד נקודה למחשבה: הרי גוף האישה ידע להרות (פעולה מורכבת, כל רופא המתמחה בפוריות יגיד לכם כמה קשה לעשות את זה), גוף האשה ידע לטפח ולהזין את התינוק במהלך תשעת חודשי ההיריון, גוף האישה יודע אפילו כיצד להזין את התינוק אחרי הלידה ברמת אייכות ששום תמ"ל לא יודע לעשות. אם כן נשאלת השאלה מדוע אנו מאמינים שהאישה אינה יודעת ללדת? האם באמת יתכן שנוצרנו ללא היכולת לסיים את התהליך וללדת את התינוק? שאת כל תהליך הפריון המורכב גופנו יודע ליישם, אבל מה לעשות שאלוהים שכח להכניס את הבורג שגורם לתינוק להיוולד?

שיטת פשוט ללדת עובדת בשני מסלולים עיקריים. מסלול אחד הוא מסלול של ידע. זוג המגיע לקורס ההכנה ללידה שלנו מקבל ידע עשיר ורחב המאפשר לאשה ולמלווה הלידה שלה להבין את התהליך לעומק, עד כדי כך לעומק שבמהלך הלידה האישה מבינה מה קורה בגופה, מבינה איפה היא נמצאת בלידה, מבינה מה קורה עם התינוק שלה, מבינה כיצד לקדם את הלידה ומה מפריע לה. בן הזוג שלה יודע מה מפחיד אותה או לחילופין מה מרגיע אותה. הוא יודע למה היא מצפה ממנו ומה תפקידו בחדר הלידה.

המסלול השני הוא מסלול של כלים. כלים להתנהגות נכונה במהלך הלידה. למשל: כאשר אישה מבינה בדיוק מה קורה בגוף שלה בזמן ציר, היא יודעת גם בדיוק מה לעשות על מנת לקדם את הציר כך שיעשה "הרבה לידה". ארגז הכלים שלנו מגוון ומאפשר לכל אשה למצוא את עצמה ולמפות את הכלים שמתאימים לה. היא מתרגלת אותם במהלך ההיריון, ומגיעה ללידה מוכנה.

השילוב של שני המסלולים האלה יוצר לידות בריאות יותר, כלומר הרבה פציעות כגון חתכים, ניתוחים קיסריים, ואקום, לידות ארוכות וטראומטיות, נחסכים מהאישה ומהתינוק, ובמקום זה אנו מקבלים לידות עדינות ורגועות. אישה ותינוק שעברו לידה רגועה ועדינה יצאו לעולם ממקום שונה לחלוטין. התינוק יהיה רגוע יותר, יבכה פחות וינק בקלות. האישה שלא תצטרך להחלים מהלידה, תהיה פנויה לטפל בו, תהיה חזקה יותר ותעמוד טוב יותר בשינוי הגדול ביותר בחייה, מאישה לאמא, ועכשיו נראה פחות בעיות בהנקה, פחות דיכאונות לאחר לידה, ויציאה לעולם ההורות ממקום סימפטי בהרבה.

slide1
×